dissabte, 2 de febrer del 2013

LA PAU I LA DIGNITAT DE LES PERSONES

A l'assignatura de Ciutadania, els alumnes de 3r d'ESO A han treballat, aprofitant que el passat 30 de gener es va celebrar el Dia Escolar de la No Violència i la Pau, uns poemes que tracten sobre la dignitat de les persones i la pau.

Aquí en teniu un recull dels millors poemes. Desitgem que us agradin.



L'IGUALTAT, de Laia Gilibets

Tots som únics, 
tots som especials, 
siguem petits o gegants. 

Una pell, un color, 
sang per les venes 
bateguen els cors. 

La mà que pica
es converteix en carícia. 
La pistola tira trets, 
de somriures optimistes. 

La mirada d'un infant, 
un somriure 
que em fa gran. 
Mil desitjos infinits, 
la seva veu, un esperit. 




LA DIGNITAT, d'Arnau Parés 

Hi ha paisos on la dignitat
està en el camp de batalla, 
i no amb les bones accions. 
La dignitat no està mostrada amb armes, 
sinó en la voluntat i en la bona acció. 

Tot el dia i nit estan en guerra, 
però quan arriba el final del dia, 
si fos jo un militar em miraria 
al mirall i em preguntaria
què estic fent?




LA TOLERÀNCIA, de Fàtima Bascompte

Com les gotes de rosada, 
i les ones d'una mar blanca, 
cap persona no s'assembla, 
l'una amb l'altre. 

Distingint-nos
els uns dels altres, 
amb pell més negra
o pell més blanca, 
convivim totes les persones, 
en perfecte tolerància. 



LA PAU, de Gemmma Guimerà

Veig un ocell volant
i en la llibertat estic pensant. 
Tots la pau diem que volem
però no només és dir-ho
sinó complir-ho. 

En el món hi ha guerres
per simples trossos de terra
Gent molta gana està passant
perquè els rics no els ajudaran. 

Tots tenim cap, peus i mans 
perquè tots som humans. 
Vull ser lliure
vull que tots els nens 
a la cara tinguin un somriure. 

Un dia totes les mans unirem 
i per sempre 
feliços tots serem.